Twój koszyk jest obecnie pusty!
Regulamin
Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania ze Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę pod adresem www.wspolbycie.pl.
Każda osoba, która chce korzystać ze Sklepu, musi uprzednio zapoznać się z Regulaminem. Klient może dokonywać zakupów wyłącznie po uprzednim zapoznaniu się z treścią Regulaminu oraz wyrażeniu zgody na określone w nim warunki. Korzystanie ze Sklepu oznacza akceptację Regulaminu.
Usługodawcą i właścicielem Sklepu jest Wydawnictwo Współbycie sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, ul. Kujawska 3/34, KRS: 0000991937, NIP: 5213984046, REGON: 523108340 („Sprzedawca”). Zapytania dotyczące działania Sklepu oraz jego oferty prosimy kierować na adres mailowy: sklep[at]wspolbycie.pl.
I. DEFINICJE
Czas realizacji zamówienia – czas, w którym Zamówienie jest kompletowane, a następnie wydawane przewoźnikowi w celu dostarczenia Produktu pod wskazany przez Klienta adres; Czas realizacji zamówienia nie obejmuje czasu dostawy.
Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce).
E-book – książka lub inna podobna treść w postaci cyfrowej, niedostarczana na nośniku materialnym, będąca przedmiotem Umowy. Każdy egzemplarz podlega zabezpieczeniu przez spersonalizowany znak wodny.
Klient – podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych (Konsument lub Przedsiębiorca) korzystający ze Sklepu, w tym składający Zamówienie i zawierający Umowę ze Sprzedawcą.
Konsument – Klient, który jest pełnoletnią osoba fizyczną i zawiera ze Sprzedawcą Umowę, niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, przy czym Umowa ta musi obejmować dostawę Produktów na obszarze państw należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Koszyk – usługa świadczona drogą elektroniczną; formularz stanowiący integralną część systemu zakupowego Sklepu, w której Klient określa i zatwierdza przedmiot oraz warunki Zamówienia.
Newsletter – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, za pomocą której Sprzedawca informuje Klientów o nowościach czy aktualizacjach w Sklepie.
Polityka prywatności – dokument opisujący zasady, cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych osób odwiedzających Sklep; Polityka Prywatności stanowi uzupełnienie Regulaminu i jest dostępna pod adresem: www.wspolbycie.pl/polityka-prywatnosci.
Produkt – książka lub inny towar znajdujący się w ofercie Sklepu, dostępny do nabycia przez Klienta na podstawie Umowy.
Przedsiębiorca – wszyscy Klienci nie posiadający statusu Konsumenta.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
Sklep – platforma internetowa znajdująca się pod adresem: www.wspolbycie.pl
Umowa – umowa sprzedaży Produktów zawierana przy wykorzystaniu funkcjonalności Sklepu.
Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów za pośrednictwem Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane przy wykorzystaniu funkcjonalności Sklepu będące ofertą zawarcia Umowy, kierowaną do Sprzedawcy.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w szczególności warunki korzystania z usług drogą elektroniczną, składania Zamówienia i jego modyfikowania, składania reklamacji, dokonywania płatności oraz zawierania Umów, a także inne uprawnienia i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy.
2. Wszelkie opisy Produktów oraz pozostałe elementy Sklepu mają wyłącznie charakter informacyjny i są zaproszeniem do zawarcia umowy. Żaden z elementów Sklepu nie stanowi oferty w rozumieniu obowiązujących przepisów.
3. Klient nie może korzystać ze Sklepu w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz korzystania ze Sklepu w sposób zakłócający lub uniemożliwiający jego funkcjonowanie.
4. W celu korzystania ze Sklepu po stronie Klienta muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: i) urządzenie z dostępem do sieci Internet, ii) zainstalowana i zaktualizowana do najnowszej wersja przeglądarki internetowej: Edge, Chrome, FireFox, Safari; iii) możliwość zapisu plików Cookie (w zakresie plików określonych jako niezbędne) oraz obsługi Javascript; iv) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). Rekomendowana minimalna rozdzielczość ekranu: 1920×1080 pikseli.
5. Umowy zawierane są zgodnie z prawem polskim, z zastrzeżeniem, że wybór ten nie może skutkować pozbawieniem Konsumenta ochrony wynikającej z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa jego zwykłego pobytu.
III. SKLEP I USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. W ramach Sklepu i działań podejmowanych na podstawie Regulaminu możliwe jest przeglądanie oferty Sklepu, założenie Konta, złożenie Zamówienia oraz dokonanie zapisu na Newsletter.
2. Żadne z postanowień Regulaminu nie może być interpretowane w sposób, który ograniczałby prawa przysługujące Klientowi jako Konsumentowi stosownie do obowiązujących przepisów prawa.
3. Sklep oraz jego elementy składowe, w tym design i treści, chronione są prawem autorskim i/lub innymi prawami dotyczącymi własności intelektualnej. Elementy te nie mogą być przez Klienta reprodukowane, rozpowszechniane lub publikowane, częściowo lub w całości bez zgody Sprzedawcy. W szczególności Regulamin nie pozwala Klientowi na reprodukowanie, rozpowszechnianie, wypożyczanie, zbywanie oraz każdy inny sposób redystrybucji pośredniej i bezpośredniej, zarówno odpłatne, jak i nieodpłatne, z pominięciem Sprzedawcy elementów Sklepu.
4. Każda z umów o świadczenie Usług w ramach Sklepu może zostać wypowiedziana przez Klienta w każdej chwili bez podania przyczyny, w sposób wskazany tutaj lub w dalszej części Regulaminu. Umowy o świadczenie Usług, polegające na korzystaniu z funkcjonalności formularzy, zawierane są na czas oznaczony i ulegają rozwiązaniu z chwilą wysłania treści formularza do Sprzedawcy albo zaprzestania ich używania. Klient może też zrezygnować z usług w postaci interaktywnych formularzy poprzez powstrzymanie się od korzystania z tych Usług.
IV. CENY I PŁATNOŚCI
1. Ceny podane na stronach Sklepu są cenami brutto (zawierają wszystkie podatki), wyrażone są w złotych polskich i nie zawierają kosztów dostawy. Łączna cena Zamówienia obliczana jest według wyborów dokonanych przez Klienta w formularzu, zgodnie ze stawkami wskazanymi w Zamówieniu.
2. Wiążąca i łączna cena wskazywana jest Klientowi w podsumowaniu Zamówienia w momencie jego wysłania przez Klienta do Sprzedawcy.
3. W ramach Sklepu mogą być dostępne następujące metody płatności: przelewem on-line – bezpieczna płatność elektroniczna dokonywana za pośrednictwem serwisu Przelewy24 lub innego serwisu; obejmuje to płatność m.in. kartą płatniczą (VISA, Mastercard) lub BLIKIEM. Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
4. Termin płatności wynosi 1 dzień roboczy od daty złożenia Zamówienia (warunek zawieszający Umowy Sprzedaży). W przypadku braku dokonania płatności warunek traktuje się jako niespełniony a Umowa Sprzedaży nie dochodzi do skutku.
5. Na każdy sprzedany Towar wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci rachunku lub faktury, na żądanie Klienta. Dokument księgowy stanowi potwierdzenie istotnych elementów złożonego Zamówienia. W trakcie składania zamówienia Klient wyraża zgodę na otrzymanie faktury lub rachunku w postaci elektronicznej. Dokument sprzedaży zostanie wysłany na adres mailowy wskazany w trakcie składania zamówienia.
6. Ceny i koszty podane w Sklepie mogą ulec zmianie (w ramach akcji promocyjnej lub wyprzedaży Towarów, albo zmiany cen przez producenta lub przewoźnika). Warunki Zamówienia nie mogą ulec zmianie w stosunku do Klienta, który złożył ofertę w sposób wskazany powyżej, przed dokonaniem zmiany cenowej.
V. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. W celu złożenia Zamówienia Klient dodaje Produkty do Koszyka a następnie wprowadza wymagane informacje, w tym dane osobowe. Kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”, które skutkuje złożeniem oferty zawarcia Umowy.
2. W podsumowaniu Zamówienia, Klientowi zostanie również przedstawiona wiążąca cena zawierająca podatek i koszty dostawy.
3. W procesie składania Zamówienia, do chwili uaktywnienia ww. przycisku, istnieje możliwość wykrywania i korygowania błędów przez Klienta w Zamówieniu i jego modyfikacji, poprzez system sprzedażowy Sklepu.
4. Składając Zamówienie, Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy obejmującej Produkty wskazane w ramach Zamówienia. Zawarcie Umowy następuje poprzez przyjęcie ww. oferty przez Sprzedawcę, w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
5. Warunkiem zawieszającym zawarcie Umowy jest (a) uiszczenie płatności przez Klienta, (b) brak błędu w Sklepie dotyczącego ceny Produktu lub jego dostępności. Jeżeli Klient uiścił płatność, a nie został spełniony warunek zawieszający dotyczący błędu, płatność jest nienależna i Sprzedawca zwróci ją Klientowi niezwłocznie od jej zaksięgowania na rachunku bankowym, nie później jednak niż w terminie jednego dnia roboczego.
6. Po złożeniu przez Zamówienia Klient otrzymuje drogą mailową informację o otrzymaniu Zamówienia przez Sprzedawcę, w której podane są szczegóły Zamówienia oraz jego numer, którym należy posługiwać się podczas kontaktów ze Sprzedawcą.
7. Przyjęcie Zamówienia do realizacji zostaje potwierdzone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty e-mail. Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia Zamówienia do realizacji dochodzi do zawarcia Umowy.
8. W przypadku wyboru sposobu płatności z góry (płatność przelewem on-line, BLIKIEM lub kartą płatniczą) Klient może wprowadzić zmiany do złożonego Zamówienia lub z niego zrezygnować jedynie do momentu dokonania wpłaty.
VI. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Czas realizacji Zamówienia, wynosi do 5 Dni roboczych.
2. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po wysłaniu drogą elektroniczną potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. Zamówienia realizowane są według kolejności ich składania przez Klientów.
3. W przypadku niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem, Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony o tym fakcie pocztą elektroniczną. W tym przypadku Klient ma prawo wybrać częściową realizację lub zrezygnować ze złożonego Zamówienia, wysyłając stosowną informację na adres mailowy sklep[at]wspolbycie.pl. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do momentu powiadomienia Sprzedawcy o decyzji Klienta. W przypadku braku stosownej informacji po upływie 7 dni od momentu powiadomienia Klienta Zamówienie zostanie anulowane.
4. W przypadku niedostępności wszystkich Produktów objętych Zamówieniem, Konsument zostanie niezwłocznie powiadomiony o tym fakcie pocztą elektroniczną, zaś Zamówienie będzie anulowane.
5. W przypadku, gdy Klient opłacił Zamówienie i zostało ono anulowane, Sprzedawca zwróci Klientowi całość wpłaconej kwoty na rachunek bankowy, z którego opłacono Zamówienie.
6. W przypadku, w którym Klient opłacił całość Zamówienia, a z powodu niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem wybrał jego częściową realizację, Sprzedawca zwróci Klientowi część wpłaconej kwoty odpowiadającą wartości niezrealizowanego Zamówienia na rachunek bankowy, z którego opłacono Zamówienie.
VII. DOSTAWA
1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów na obszarze Polski.
2. Jeśli nic innego wprost nie wynika z informacji opublikowanej w Sklepie w ramach formularza Zamówienia, dostawa jest odpłatna, zaś jej koszt jest wskazany w odpowiedniej zakładce na stronie Sklepu oraz w ramach formularza Zamówienia.
3. Koszty związane z dokonywaniem zwrotów, z zastrzeżeniem uprawnień Konsumentów wynikających z obowiązujących przepisów, są ponoszone przez Klientów (i w niektórych przypadkach zwracane Klientom przez Sprzedawcę) na zasadach określonych w odpowiednich punktach Regulaminu.
4. Sprzedawca może udostępnić następujące sposoby dostawy:
a. przesyłka kurierska – za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost, DHL lub DPD;
b. paczkomat – za pośrednictwem firmy InPost.
5. Po przekazaniu przesyłki przewoźnikowi Klient otrzymuje drogą elektroniczną (na adres e-mail podany w Zamówieniu) informację o nadaniu przesyłki zawierającą szczegóły Zamówienia. Klient ma możliwość śledzenia drogi przesyłki na stronie internetowej przewoźnika.
VIII. ZWROTY (PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY)
1. Konsument, który zawarł Umowę, jest uprawniony do odstąpienia od niej w terminie 14 dni (od dnia doręczenia mu ostatniego z Produktów objętych Umową), bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa w ust. VIII.7. poniżej.
2. Przypadki, kiedy Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, są określone w art. 38 ustawy o prawach konsumenta lub innych krajowych przepisach obowiązujących w państwach członkowskich Unii Europejskiej stanowiących implementację art. 16 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r.
3. Do zachowania terminu na odstąpienie, wystarczające jest wysłanie odpowiedniego oświadczenia (którego wzór można znaleźć na końcu Regulaminu) na adres e-mail sklep[at]wspolbycie.pl. Wykorzystanie wzoru oświadczenia, o którym mowa powyżej nie jest obowiązkowe, zaś Konsument musi po prostu złożyć jednoznaczne oświadczenie w przedmiocie odstąpienia od Umowy.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego Produktu zwróci Konsumentowi wszelkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu, przy użyciu takiego samego sposobu płatności jakiego użył Konsument.
6. Konsument jest zobowiązany do zwrotu Produktu w stanie niepogorszonym.
7. Zwracany przez klienta Produkt powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, by uniknąć uszkodzeń w trakcie transportu; w miarę możliwości zapakowany w oryginalne opakowanie. Produkt powinien być zwrócony wraz z formularzem zwrotu (wzór na końcu Regulaminu) listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres: Wydawnictwo Współbycie sp. z o.o., ul. Kujawska 3/34, 00-793 Warszawa, z dopiskiem „Zwrot”.
8. Wraz ze zwracanym Produktem Konsument jest zobowiązany zwrócić wszelkie produkty, które otrzymał bezpłatnie.
9. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek wysłanych za pobraniem oraz do Paczkomatu.
10. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
11. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. 12. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość ani zwrot nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, których przedmiotem jest cyfrowy, niedostarczany na nośniku materialnym Produkt (e-book) z uwagi na personalizację Produktu znakiem wodnym. Odstąpienie od umowy dot. zakupu e-booka jest możliwe jedynie w sytuacji, w której e-book nie został dostarczony.
13. Jeśli przepisy bezwzględnie obowiązujące, stosowane względem Umowy, przyznają Konsumentowi prawa szersze niż wskazane w niniejszym pkt VIII, zastosowanie będą miały te przepisy prawa.
IX. REKLAMACJA
1. Klienci są uprawnieni do złożenia reklamacji, w przypadku, gdy Produkty są niezgodne z Umową.
2. Reklamacje mogą być zgłaszane za pośrednictwem poczty e-mail, na adres: sklep[at]wspolbycie.pl
3. Reklamacja powinna zawierać następujące informacje: i) dane pozwalające na identyfikację Klienta; ii) informacje dot. niezgodności świadczenia z Umową; iii) rodzaj żądania Konsumenta (doprowadzenie Produktów do zgodności z Umową, obniżenie ceny lub odstąpienie od Umowy). Niepodanie części z tych informacji może utrudnić i przedłużyć rozpatrzenie reklamacji.
4. Reklamacje są rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. Jeżeli Sprzedawca w terminie nie udzielił odpowiedzi na reklamację, uznaje się, że doszło do uznania reklamacji.
5. Konsument, którego reklamacja została uznana ze względu na niezgodność Produktu z Umową, musi niezwłocznie dostarczyć Produkt na adres: Wydawnictwo Współbycie sp. z o.o., ul. Kujawska 3/34, 00-793 Warszawa. Koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, przy czym koszty te nie mogą przekroczyć kosztu najtańszej formy dostawy oferowanej przez Sprzedawcę (każdorazowo wskazanej w ramach Sklepu).
6. Reklamacje dotyczące błędów lub wad funkcjonalności Sklepu można kierować w sposób analogiczny do opisanego wyżej procesu reklamacji Produktów (są też rozpatrywane w analogiczny sposób).
X. PRZEDSIĘBIORCY
1. Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą w rozumieniu Regulaminu, zastosowanie do niego mają następujące zasady:
a. z chwilą wydania Produktu przez Sprzedawcę, przechodzą na niego korzyści i ciężary związane z Produktem, jak również ryzyko jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia;
b. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia, o których mowa w ust. X.1.a. powyżej, jak również za opóźnienie w dostawie;
c. Przedsiębiorca zobowiązany jest zbadać przesyłkę zawierającą Produkt niezwłocznie po jej doręczeniu. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
2. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Przedsiębiorcy jest ograniczona zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za dalsze losy Produktu po jego nabyciu przez Przedsiębiorcę, w tym za jego wykorzystanie przez Przedsiębiorcę na terytorium innego państwa.
3. Sprzedawca jest też uprawniony do odmowy realizacji Zamówienia, pomimo jego wcześniejszej akceptacji, jeżeli od momentu złożenia Zamówienia do momentu jego realizacji zmieniła się sytuacja finansowa Przedsiębiorcy, w szczególności, jeżeli posiadany przez Przedsiębiorcę w momencie realizacji limit kredytowy u Sprzedawcy jest zbyt niski. W takich przypadkach Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Przedsiębiorcę o odmowie realizacji Zamówienia i wyznaczyć Przedsiębiorcy termin na dokonanie przedpłaty lub udzielenie stosownego zabezpieczenia. Bezskuteczny upływ terminu oznacza anulowanie Zamówienia.
4. Jeśli realizacja Zamówienia jest uzależniona od określonego działania Przedsiębiorcy, termin realizacji Zamówienia ulega odpowiedniemu przedłużeniu o okres opóźnienia Przedsiębiorcy w wykonaniu swojego obowiązku.
XI. DANE OSOBOWE
1. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów oraz ich przedstawicieli w celu zawarcia oraz wykonania Umowy. Może je również przetwarzać w innych celach wskazanych w Polityce prywatności, takich jak np. realizacja obowiązków związanych z rachunkowością wynikających z obowiązujących przepisów.
2. Wszelkie informacje dotyczące celów przetwarzania danych osobowych, zakresu tego przetwarzania oraz podstaw prawnych, jak również praw osób, których dane dotyczą można znaleźć w Polityce prywatności.
XII. NEWSLETTER
1. Usługa subskrypcji Newslettera świadczona jest przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, którzy dobrowolnie wyrażą na to zgodę.
2. W celu aktywowania usługi subskrypcji Newslettera, Klient musi posiadać urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowaną i zaktualizowaną przeglądarkę internetową oraz aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail).
3. W celu zasubskrybowania Newslettera, Klient wykonuje następujące czynności:
a. zamawia Newsletter poprzez interaktywny formularz dostępny w Sklepie poprzez podanie swojego adresu e-mail,
b. aktywuje Newsletter za pośrednictwem linka znajdującego się w wiadomości e-mail wysłanej Klientowi na adres podany podczas rejestracji.
4. Z chwilą aktywowania subskrypcji, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta umowa o świadczeniu usługi Newsletter na czas nieoznaczony.
5. Klient może w każdej chwili wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera ze skutkiem natychmiastowym poprzez dezaktywację subskrypcji. Rezygnacja z Newslettera następuje poprzez aktywowanie odpowiedniego linka zamieszczonego w stopce każdego listu elektronicznego przesyłanego w ramach usługi Newslettera.
XIII. ZMIANA REGULAMINU
1. Regulamin może zostać zmieniony tylko w ważnych przypadkach przez które rozumie się: i) zmiana, w tym w szczególności rozszerzenie funkcjonalności oferowanych w ramach Sklepu; ii) zmiana formy lub sposobu prowadzenia działalności przez Sprzedawcę; iii) zmiana wymagań technicznych związanych z możliwością korzystania ze Sklepu; iv) zmiana obowiązujących przepisów prawa mająca wpływ na sposób działania Sklepu lub prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klientów.
2. Zmiana Regulaminu pozostaje bez wpływu na złożone Zamówienia i Umowy zawarte przed wprowadzeniem zmian.
3. Zmiana Regulaminu następować będzie poprzez opublikowanie jego nowej wersji w ramach funkcjonalności Sklepu.
XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Konsument ma możliwości skorzystania z alternatywnych w stosunku do postępowania sądowego sposobów rozwiązywania sporów (ADR), w szczególności poprzez mediację, poprzez koncyliację lub w ramach w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Lista instytucji, do których możesz się zwrócić o rozstrzygnięcie sporów w ramach ADR znajduje się pod tym linkiem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
2. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
3. W przypadku sporów wynikających z Umowy lub jej wykonywania sądem właściwym jest:
a. jeśli stroną Umowy jest Konsument – sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta;
b. jeśli stroną Umowy jest Przedsiębiorca – sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego ze szczególnym uwzględnieniem Kodeksu cywilnego.
5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 15 lipca 2025 roku.
Załącznik nr 1 do Regulaminu sklepu Wydawnictwa Współbycie
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Wzór formularza odstąpienia od umowy powinien zawierać następujące dane (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy).
Miejscowość, data
Adresat:
Wydawnictwo Współbycie Sp. z o.o.
ul. Kujawska 3/34
00-793 Warszawa
Imię i nazwisko Konsumenta:
Adres Konsumenta:
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu …………………………… na odległość bez podania przyczyny.
Umowa dotyczyła sprzedaży poniższych towarów:
………………………………………………………………
………………………………………………………………
………………………………………………………………
Proszę o zwrot ceny towaru na konto ………………………………………………………………
/ w sposób, w jaki dokonano płatności za towar*.
……………………………………
Data i podpis Konsumenta